Driftstatus

22. DECEMBER 2021 kl. 11:40 - Maildriften er pt. normaliseret

Vi afventer stadig at Microsoft fjerner blokkeringen af vores normalt webserver.

Vi har etableret et midlertidigt fix hvor alle mail som skal leveres til Microsoft 365 bliver routet til en ny mailserver i USA og derfra leveret til Microsoft 365. Herved omgåes den blokering som Microsoft har lavet på flere europæiske serverer.

Det betyder at maildriften pt. er normaliseret.

21. DECEMBER 2021 kl. 9:50 - Microsoft afviser e-mails

Infoserv og mange andre europæiske mail-udbydere, har siden starten af december oplevet at mails, som sende til Microsoft 365 kunder, bliver blokkeret af Microsoft.

Vi har rapporteret fejlen til Microsoft af flere omgange og samtidig er vi bekendt med andre, der mailudbydere i Europa, som også har rapporteret fejlen til Microsoft.
Microsoft er endnu ikke vendt tilbage med en løsning. 

Hvis I oplever problemet med mails sendt fra en formular på jeres website til jeres egen Microsoft e-mail konti, kan vi etablere en midlertidig løsning, hvor vi sende det til en Gmail i stedet for jeres almindelige Microsoft e-mail konto.
Det er vigtigt at i fejlmelder problemet hos jeres Microsoft leverandør.

Hvis I oplever problemer, med e-mails som I sender til jeres kunder (der har en Microsoft e-mail konto) , kan I sende disse e-mails via en Gmail.

Vi forslår, at i beder jeres kunder om at fejlmelde problemet hos deres Microsoft leverandør.

Tidshorisont for løsningen: Microsoft har ikke givet os nogen ide om, hvornår vi kan forvente at fejlen bliver løst

Links af interesse:
9

https://status.opalstack.com/

9

https://serverfault.com/

9

https://www.linode.com/

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk