Konvertering – grundlæggende overvejelser

mar 29, 2021 | Konverteringer

Grundlæggende overvejelser inden du går i gang med optimering af salget i dine webshop

  • Hvad er særligt ved din virksomhed?
  • Hvordan drives den?
  • Hvilke begrænsninger og muligheder har du?
  • Hvad er de vigtigste KPI’er?
  • Hvem er dine reelle konkurrenter (dem der ranker på “dine” keywords)?
  • Hvad gør dine konkurrenter godt – hvor er de stærke?
  • Hvor er dine konkurrenter svage – er der huller i markedet?
  • I hvilke faser bruger din målgruppe søgemaskinerne?
  • Hvad forventer din målgruppe at finde?
  • Hvad fastholder, udvikler og konverterer din målgruppe bedst?

 

Google Analytics

Google Analytics er et vigtigt værktøj, når du skal måle på kundernes adfærd på din webshop. Se gerne Google online begynder kursus her:

https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6

 

SEO CTR
Hvor mange finder din webshop på Google klikker ind på den ? Her har storybase et værktøj der hjælper dig med din CTR

https://www.storybase.com/da/ctr-tool/

Del dette blogindlæg:

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk